YOGA studio FIT & CO:

Bij YOGA studio FIT & CO, de yogastudio van Katelijne,  kan je terecht voor Yin yoga , Vinyasa (Yang) yoga en YinYang yoga in kleine groep of voor een individuele yogasessie.
De studio bevindt zich achter in de tuin, in het groen. De glazen schuifdeuren kunnen volledig openschuiven, zodat je echt in de tuin je yogales uitoefent. Bij mooi weer kunnen de lessen ook op het grasveld doorgaan.
De studio wordt verwarmd met infrarood, waardoor je dieper kan ontspannen.
​​​​​​​Er is een gemeenschappelijke kleedkamer. Er zijn geen douches.

Per les worden er slechts 10 personen toegelaten. Je kan op elk moment van het jaar in een les instappen, zolang het maximale aantal deelnemers niet bereikt is (max 10 pers).

image-278636-yogastudio_foto_2.w640.png

Voor info en reservaties Yoga studio FIT & CO:
​​​​​​​Katelijne Lauwers
Tel: 0477 79 92 50
Emailadministratie@fitenco.be
of je kan een kwartiertje voor de les langskomen voor meer info.


YIN YOGA

Yin yoga is een zachte meditatieve vorm van yoga. Deze yogastijl stimuleert het bindweefsel, de ligamenten en het kraakbeen, belangrijk om een maximale bewegingsvrijheid in gewrichten te behouden. Het helpt om een soepeler lichaam te krijgen, zonder krachtinspanning. Maar Yin yoga gaat  verder dan enkel het versoepelen van de spieren zoals bij Yang-yoga. Bij Yin Yoga verloopt alles langzaam en rustig. Door een houding lang vast te houden (3-5 minuten) en aanwezig te zijn in de houding, leer je observeren wat er met je lichaam gebeurt en leer je heel bewust controle los te laten.  Je creert ruimte voor aandacht, ervaring en gevoel. Je leert je grenzen accepteren en geduldig zijn.

Yin yoga is heerlijk om je lichaam ’s morgens wakker te maken of op het einde van je werkdag mentaal tot rust te komen. Heb je een zittend beroep dan ben je zeker gebaat bij Yin Yoga omdat deze yogastijl de dieper gelegen rugspieren aanpakt en het bekkengebied losmaakt. Je krijgt er ook een mooiere lichaamshouding door. De meeste houdingen van Yin yoga worden in zittende of liggende positie uitgevoerd.

Het beste effect bekom je door Yin Yoga te doen op een moment dat je spieren nog niet zijn opgewarmd. Dus 's morgensvroeg of als je de hele dag gezeten hebt.
Naast Yin-yoga doe je ook best in dezelfde week nog een yang-yogastijl of een yang-sport, zoals: fitness, zwemmen en hardlopen. Yin én yang vullen zo elkaar perfect aan!

Deze yogavorm is toegankelijk voor elk niveau.

Ik verwelkom je op de mat voor Yin yogazie lesrooster


VINYASA YOGA

Vinyasa yoga (yang Yoga) stamt af van Ashtanga yoga. Het zijn twee fysieke yogavormen die zich kenmerken door de non-stop beweging. Op het ritme van de ademhaling vloeit de ene houding in de andere over. Vinyasa yoga is erg afwisselend. Geen vaste reeks poses dus zoals bij moeder Ashtanga, maar telkens weer een nieuwe verrassing naar de creativiteit van de docent.

De Vinyasa yoga die bij FIT & CO aangeboden wordt is intensief (yang yoga) maar toegankelijk voor iedereen, er worden steeds verschillende variaties aangeboden waaruit jij kan kiezen. Gemeenschappelijk in elke les is de Vinyasa Flow.
Elke les is als het ware één vloeiende beweging waarin rek- en strekoefeningen  van de spieren (staand, zittend en liggend, achterovergebogen of met een twist,…) elkaar afwisselen. De adem blijft de basis van elke beweging. Je krijgt ook ademhalingstechnieken mee en je leert je lichaam ervaren.

In de EasyFlow Vinyasa sessies ligt het ritme van de lessen iets lager en er is meer tijd voor ontspanning en ademhalingsoefeningen tijdens de lessen. 

Ik verwelkom je op de mat voor Vinyasa yogazie lesrooster


YINYANG YOGA

Twee yogastijlen in één les, voor een mooie balans en flexibiliteit tussen lichaam en geest. je zou dit ook balans-yoga kunnen noemen.

We starten met Yin om het zenuwstelsel tot rust te brengen en tegelijkertijd het bindweefsel, de ligamenten en het kraakbeen te stimuleren voor de spieren opgewarmd zijn. Deze houdingen worden lang vast gehouden (3-5 minuten) en geven ruimte voor aandacht, ervaring en gevoel. Je leert je grenzen accepteren en geduldig zijn. Dan volgen meer dynamische yogahoudingen, waarin rek- en strekoefeningen van de spieren (staand, zittend en liggend, achterovergebogen of met een twist,…) elkaar afwisselen (Yang). Deze dynamische yogahoudingen voer je uit op je eigen ritme. Tijdens deze les wordt er gewerkt aan een goede uitlijning, zodat jij op een gezonde manier in je yogahouding staat. We ronden de les af met liggende of zittende houdingen die we langer vasthouden om metaal tot rust te komen (Yin). 

Heb je nog nooit yoga gedaan en weet je niet welke vorm jou het beste ligt; dan kan je instappen in deze les en de twee yoga vormen ervaren. Je kan daarna kiezen om in deze les te blijven of om over te schakelen naar een Yin of een Vinyasa les. Aan jou de keuze.

​​​​​​​Ik verwelkom je op de mat voor YinYang yoga:  zie lesrooster

Volg mijn Yoga studio FiT & CO blog op ​​​​​​​